آسانسورها امروزه با طرح هاي بسيار زيبا و شکيل در گوشه و کنار شهرها همه سازه ها را مجهز کرده اند و شايد ديگر به يکي از اساسي ترين نيازهاي افراد در ساختمان هاي خانگي، اداري و صنعتي تبديل شده اند.
از اين رو دغدغه کارآيي صحيح آن ها هم بخشي از نگراني و فعاليت هاي مهم مديران ساختمان ها را تشکيل مي دهد.
آسانسور مانا، ارائه دهنده خدمات سرويس و نگهداري آسانسور تهران با رويکرد برطرف کردن اين نيازهاي مهم روي كارآمد تا به اين مسئله با ارائه راه كارهاي پيشگيرانه كه امكان دارد با خطرات احتمالي كه براي افراد حادث مي کند، به صورت تخصصي پرداخته و با نظارت هاي متخصصين خود تلاش در رفع نقايص را سرلوحه كار خود قرار دهد. با آسانسور مانا همراه باشيد.
نكات ايمني مهم و همه جانبه براي آسانسور
صنعت آسانسور با توجه به زندگي مدرن و بالا رفتن کيفيت ابزارها و تجهيزات به كار رفته داراي مرغوبيت و استانداردهاي قابل قبولي است و نكات ايمني گسترده اي را براي كارآمد بودن آن مدنظر گرفته است كه در صورت بي توجهي به آن، وسيله اي كه بايد در براي راحتي و آسايش افراد مورداستفاده قرار گيرد، امكان دارد خطرات جبران ناپذيري را به آن ها وارد کند.
سقوط آسانسور و حبس شدن در اتاقک دو عامل استرس زا
موارد بسيار شايعي در رابطه با آسانسور ها متوجه مديران ساختمان ها در تهران است. يک از اين موارد زماني است كه از خدمات سرويس آسانسور غرب تهران ماه ها گذشته باشد و مديران نسبت به بازررسي دوره اي خدمات چشم پوشي مي کنند. احتمالا شما هم حدس زده باشيد؟ حبس شدن در اتاقک آسانسور
هميشه مهم ترين عواملي كه امكان دارد استفاده از آسانسور را با وحشت همراه سازد دو عامل سقوط آسانسور در چاه و قطع ناگهاني برق و محبوس شدن افراد درون اتاقک آن.
ما با کمک آسانسور مانا https://asansormana.com/ به بررسي هرکدام به صورت جداگانه مي پردازيم و عللي را بيان مي کنيم كه نگراني خود را بي مورد دانسته و به مجهز و امن بودن اين فناوري ها اطمينان پيدا کنيد.
سقوط آسانسور
مشكلاتي كه باعث سقوط احتمالي آسانسورها براي ساکنين مي شود، عمل نکردن ترمز و يا پاره شدن كابل ها است كه در آخر عدم بازررسي دوره اي خدمات سرويس آسانسور غرب تهران پيش مي آيد.
آسانسورها داراي دو نوع سيستم ترمز جدا مي باشند كه هرکدام به صورت جداگانه عمل کرده و ترکيب آن ها در بالا بردن ايمني اين وسيله کمک زيادي مي کند.
سيستم ترمز ابتدايي كه با برق كار کرده و به مدد آن مي توان آسانسور را در جلوي هر طبقه متوقف کرد.
اما سيستم دوم و يا ايمني كه در صورت قطع برق و ايجاد سرعتي بالاتر از حد استاندارد فعال شده و بدون نياز به برق باعث متوقف شدن دستگاه مي شود.
اين سيستم عامل خوبي براي جلوگيري از سقوط ناگهاني آسانسور است. از طرفي كابل هاي قوي کشنده اي در اين سيستم ها تعبيه شده كه هر يک به صورت جداگانه به حفظ تعادل و ممانعت از سقوط آسانسور کمک شاياني مي کنند.
ولي به هرحال در صورت احتمالي سقوط آسانسور كه به ندرت امكان بروز آن وجود دارد، ضربه گيرهاي قوي كه در چهار طرف چهارچوب محکم شده اند و از جنس هاي مستحکم پلي اورتان فنري و يا هيدروليکي بوده احتمال صدمه رسيدن به اتاقک را به صفر مي رسانند.
حبس شدن در اتاقک آسانسور
اين درب ها طوري طراحي شده اند كه در هر زمان و در هر شرايطي امكان باز شدن را دارند و مسئولان به راحتي مي توانند اين كار را انجام دهند. پس امكان حبس شدن به صفر خواهد رسيد.
در اينجا فقط برطرف کردن نقص فني است كه کمي نگران کننده به نظر مي رسد. كه در اين حالت هم آسانسور مانا در صورت حضور يافتن مي تواند در زماني بسيار کوتاه آن را مرتفع کرده و درب ها را باز کنند و درنهايت در صورت طولاني بودن تعمير به راحتي و به کمک اهرم مخصوص متخصصان امكان بازکردن درب ها را خواهند داشت.
امكان قطع اکسيژن رساني هم به هيچ وجه وجود نداشته پس از اين بابت هم نگراني به خود راه ندهيد. چون ديوارهاي آسانسور ايزوله نبوده و امكان عبور جريان هوا حتي تا مدت هاي طولاني امكان پذير است.